Arvid Nordquist
Arvid Nordquistin laadukas ja vastuullinen tuotevalikoima pääsi esiin kuluttajille suunnatussa inspiroivassa resepti-, ruoka- ja ruokailujulkaisussa. Näin syntyi Hyvän mielen herkut.

Mistä lähdettiin liikkeelle?

Pohjoismainen elintarvikkeiden, kahvin, viinin ja oluen toimittaja Arvid Nordquist halusi tehdä markkinointia, joka korostaisi Arvid Nordquistin valikoiman laajuutta ja korkeaa laatua sekä nostaisi esiin yrityksen edustamia brändejä kuluttajaa kiinnostavalla tavalla. Tavoitteena oli tuoda esiin myös Arvid Nordquistin intohimoa ei vain makuihin vaan myös hyvään jälkimakuun, tuotteiden vastuulliseen tuotantoon.

Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?

Aller Ideas suunnitteli Arvid Nordquistille pienen kirjasen Hyvän mielen herkut. Sen ydinajatuksena oli antaa lukijoille inspiraatioita tilanteisiin, joissa Arvid Nordquistin tuotteita voi käyttää. Rakensimme sisällön kuuden ”arjen kohokohdan ympärille”, tarjosimme niin reseptejä, ideoita ja hyödyllistä tietoa – ja rohkaisimme lukijaa kutsumaan ystävät kylään tai vaikka naapurit kahville. Arvid Nordquistin brändit ja niihin liittyvä ammattitaito pääsivät näin esiin luontevassa yhteydessä, ja lukijan oli helppo kiinnostua myös brändien taustoista.

Asiakkaan kokemukset:

”Projekti sujui Allerin kanssa hyvin ja lopputulos on saanut valtavasti positiivista palautetta kuluttajilta. Positiivinen vastaanotto on tullut joka puolelta, sekä asiakkaamme että kuluttajat ovat pitäneet kovasti kirjasesta. Monet ovat kertoneet käyttäneensä reseptiikkaa ja suosituksia hyväkseen. Toivottavasti kirjanen jää elämään pitkään koteihin!” Arvid Nordquistilta kommentoidaan.

Kirjasesta otettiin 50 000 kappaleen painos, josta osa jaettiin kuluttajille Koti ja keittiö -lehden välissä: se oli Arvid Nordquistin joululahja kotiin kannettuna. Kirjanen on ollut myös käytössä messuilla ja asiakastilaisuuksissa.

Etsitkö näkemyksellistä sisältökumppania? Ota yhteyttä!

Tutustu myös muihin referensseihimme tästä.