Gasum: KaasuKaara
Miksi ekologisista kaasuautoista ei intoilla samaan tapaan kuin sähköautoista? Energiayhtiö Gasum halusi tilanteen muuttuvan. Syntyi KaasuKaara-lehti, joka inspiroi, opastaa ja herättelee ajatuksia autoilun uudesta ajasta.

Mistä lähdimme liikkeelle?

Gasumilla oli halu elävöittää mielikuvaa kaasuautoista ja biokaasusta polttoaineena moderniin, innostavaan suuntaan. Yritys halusi hälventää kaasuautoiluun liittyviä ennakkoluuloja ja tietämättömyyttä tarjoamalla faktoja ja inspiraatiota. Kohderyhmiksi valittiin autonvaihtajat, automyyjät ja yritysten autohankinnoista vastaavat sekä ekohenkiset kaupunkilaiset.

Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?

Gasumin ja Aller Ideasin yhteistyöhön on aiempina vuosina kuulunut sidosryhmälehti Gasetin uudistaminen sekä kaasulla kokkaaville kuluttajille suunnattu Köökki-ruokalehti. Uuteen tarpeeseen Aller Ideas konseptoi KaasuKaaran, kaasuautoiluun ja biokaasuun keskittyvän julkaisun, joka jatkaa visuaaliselta ilmeeltään osin Köökin henkeä, mutta on tyyliltään ja sisällöltään räväkämpi.

Talvella 2018 ilmestynyt erikoisjulkaisu sisältää esimerkiksi kaasukuskien tarinoita, vinkkejä kaasuautoiluun sekä biokaasulaitoksen toimintaa avaavan reportaasin.

Lehden jakeluun Aller Median tytäryhtiö Data Refinery rakensi autonostoennustetta ja muuta dataa hyödyntäen osoitteiston potentiaalisista autonostajista alueilla, joilla sijaitsee kaasuntankkausasemia. Näin lehti saatiin postitettua suoraan kohderyhmään kuuluville. Lisäksi lehteä on jaossa esimerkiksi autokaupoissa ja Gasumin tapahtumissa.

Sisältöyhteistyöhön kuuluu myös KaasuKaaran juttujen SEO-versiointia Gasumin verkkosivuille sekä lehden teemoihin liittyviä sosiaalisen median konsepteja Aller Median tytäryhtiön Dinglen kanssa toteutettuna.

Tutustu myös Gasumille konseptoituun kaasulla kokkaajan erikoisjulkaisuun Köökkiin tästä.

Kun haluat tehdä vaikuttavia sisältöjä ota yhteyttä myyntijohtajaamme Sanna Riquelmeen tästä. 

Tutustu myös muihin referensseihimme tästä.