Gasum: Köökki
Gasumilla ja erityisesti maakaasulla oli mielikuvahaaste, jota lähdettiin ratkaisemaan sisältöjen avulla: viestimällä uudella tavalla noin 30 000 asiakkaalle, jotka kokkaavat kaasulla päivittäin. Kuluttajien elämään sukeltanut Köökki-ruokalehti muutti brändimielikuvan läheiseksi kertaheitolla.

Mistä lähdettiin liikkeelle?

Gasumilla oli mielikuvahaaste. Iso energia-alan toimija oli tuntematon ja laajentamassa liiketoimintaansa uusille alueille. Monille Gasumin kuluttaja-asiakkaille ainoa kontakti yhtiöön oli kaasulasku. Gasum halusi lähemmäs kuluttajan arkea ja viestiä samalla myös kestävän kehityksen mukaisista tavoitteistaan ja arvoistaan, kuten biokaasusta energiaratkaisuna.

Yhteistyön alussa ydinkohderyhmäksi valittiin kuluttajat eli kotitaloudet, joilla oli kaasuliittymä. Käytännössä kotitaloudet käyttävät kaasua keittiössä, kaasulla kokkaamiseen. Sittemmin kohderyhmä laajeni myös kaasua käyttäviin yrityksiin.

Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?

Yhteistyö Gasumin kanssa oli alkanut jo aiemmin sidosryhmälehti Gasetin uudistuksella. Gasumin uuteen tarpeeseen ideoimme Köökin, ruokalehtimäisen kirjasen, jonka tavoitteena oli olla niin laadukas ja inspiroiva, että se toimii lahjana niin kuluttaja-asiakkaille kuin Gasumin sidosryhmille. Köökistä tuli Gasumille niin tärkeä markkinointiväline ja himoittu tuote, että alun perin one-shotiksi kaavailtu julkaisu on tehty jo neljä kertaa.

Köökin koko, muoto, visuaalisuus ja sisältö suunniteltiin niin, että saaja haluaa ehdottomasti säilyttää sen. Köökin teemaa varten luotujen reseptien ja ruokakuvien lisäksi kirjasessa oli keittiö-ideoita sekä faktaa kaasulla kokkaamisesta, kaasulieden hankinnasta ja kaasun eduista. Köökin sisältö ja yleisilme harkittiin tarkasti vastaamaan lukijan aitoihin tarpeisiin ja myös tukemaan uskottavasti Gasumin ihmisläheistä ja ympäristöä kunnioittavaa sanomaa.

Asiakkaan kokemukset:

”Köökin tuotantotiimiin on voinut luottaa. Lopputuloksen jälki on kaikissa numeroissa yllättänyt positiivisesti. Myös mukana olleet asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä lopputulokseen ja jakaneet Köökkiä mielellään omille kontakteilleen”, kertoo johtaja Olga Väisänen Gasumista.

Tutustu myös Gasumille konseptoituun kaasuautoilun erikoisjulkaisuun KaasuKaaraan tästä.

Etsitkö näkemyksellistä sisältökumppania? Ota yhteyttä!

Tutustu myös muihin referensseihimme tästä.