Kesko
Suomen paras ruokamedia K-Ruoka syntyi vahvan sisältöstrategian avulla. Monikanavainen sisältöstrategia ohjaa K-Ruoka-medioiden sisällöntuotantoa sekä tavarakauppaa.

Mistä lähdimme liikkeelle?

Kesko halusi rakentaa Suomen johtavan ruokamedian, joka erottuu kilpailijoista laadulla, asiantuntemuksella, palvelulla ja monipuolisuudella.

Tavoitteina oli myös vahvistaa K-ruokakauppojen houkuttelevuutta, lisätä K-ruoka.fi:n kävijämääriä ja parantaa asiakaskokemusta. Tavoitteisiin tähdättiin yhtenäistämällä viestejä ja keskittämällä omien medioiden sisältöjen suunnittelua sekä tuotantoa.

Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?

Loimme monikanavaisen sisältöstrategian, jossa kuukausikohtainen vuosisuunnitelma ohjaa sisällöntuotantoa ja tavarakauppaa. Uudistimme K-Ruoka-lehden ja Pirkan ruokaosion. Rakensimme K-Ruoka-toimituksen ja kokosimme blogiyhteisön. Vuonna 2016 ideoimme ja tuotimme K-Ruoka Awards -tapahtuman.

 

Etsitkö näkemyksellistä sisältökumppania? Ota yhteyttä!

Tutustu myös muihin referensseihimme tästä.