Heinon Tukku uudisti taktisen kampanjoinnin ja tukkualan mediat
Heinon Tukun B2B-asiakkaille suunnattu taktinen kampanjointi kaipasi uudistusta ja projektinhallinta sujuvuutta. Yhdessä Aller Ideasin kanssa syntyi kaksi uudistettua tuotekatalogia sekä sujuva tuotantoprosessi. Nyt Heinon Tukun food service -asiakkaat saavat myyvät ja palvelevat katalogit sesonkikohtaisesti.
Mistä lähdimme liikkeelle?
Yli sadan vuoden ikäinen Heinon Tukku harjoittaa tukkukauppaa ja tuo maahan päivittäistavaraa ja alkoholijuomia. Perinteikäs perheyhtiö jalostaa myös liha-, kala- ja hevituotteita.
Heinon Tukku halusi vauhdittaa myyntiä, kasvattaa brändinäkyvyyttään ja tarjota enemmän palvelua food service -asiakkailleen. Taktisissa kampanjamateriaaleissa oli viestitty lähinnä hinnoista. Nyt tuotteet ja sesongit haluttiin systemaattisemmin ja houkuttelevammin esiin ja kampanjointi haluttiin sitoa kausiajatteluun.
Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?
Aller Ideas loi Heinon Tukulle kaksi uutta katalogikonseptia: Tarjoukset Toimitustukuissa ja Uutuudet Toimitustukuissa. Katalogit ilmestyvät samaan aikaan. Informatiivisten tuotelistausten lisäksi katalogit sisältävät myös ajankohtaisia ja trendikkäitä reseptejä, sekä ideoita ja vinkkejä tuotteiden hyödyntämiseen. Nyt food service -ammattilaiset saavat sekä palvelevan että inspiroivan paketin.
Aller Ideasin konseptoimissa katalogeissa nostetaan esiin myös muita Heinon Tukulle tärkeitä teemoja ja aiheita, kuten omaa tuotantoa ja maahantuontia sekä vastuullisuutta.
Aller Ideasin konseptoimat ja tuottamat katalogit ovat saaneet kiitosta Heinon Tukussa niin hyödyllisistä vinkeistä kuin inspiroivista resepteistä. Myös katalogien Heinon Tukun brändin laadukkuutta tukevaa visuaalista ilmettä ja kuvamaailmaa on kiitelty.
Asiakkaan kokemukset
”Aller Ideas kanssa lähdimme rakentamaan taktisia kampanjamateriaaleja isona tavoitteena kirkastaa Heinon brändinäkyvyyttä asiakasrajapinnassa. Asiakkaan näkökulmasta yhteistyö on sujunut kitkattomasti ja matka jatkuu. Kuten kaikissa projekteissa esiin nousee usein eri kokoisia ‘ylläreitä’ ja ennalta arvaamattomia haasteita. Allerin Ideasin asiakastiimin kanssa homma kuitenkin rokkaa niistäkin huolimatta”, sanoo Heinon Tukun markkinointipäällikkö Jari Kousa.
Date
08/01/2022