Lääkärikeskus Aavan digisisällöt auttavat terveyshuolissa
Lääkärikeskus Aava halusi terävöittää brändimielikuvaa, vahvistaa omaa mediaa ja tarjota asiakkailleen terveyssisältöä. Syntyi palvelevia digisisältöjä, jotka auttavat terveyshuolien kanssa painivia ja rohkaisevat varaamaan ajan lääkärille, kun on sen aika.
Mistä lähdimme liikkeelle?
Suomalainen perheyritys Lääkärikeskus Aava halusi vahvistaa brändimielikuvaansa ja erottua kilpailijoistaan rohkeasti uudistuvana ja lämminhenkisenä lääkärikeskuksena.
Tavoitteena oli lisätä Aavan näkyvyyttä verkossa ja sosiaalisessa mediassa, ohjata kuluttajia Aavan verkkosivuille ja sitä kautta kasvattaa verkkoajanvarausten määrää.
Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?
Aller Ideas rakensi Lääkärikeskus Aavan liiketoiminnallisten tavoitteiden pohjalta sisältösuunnitelman ja Aavan tarpeita palvelevat verkkosisältökonseptit. Aller Ideasin terveyteen ja hyvinvointiin erikoistunut bränditoimitus tuottaa kuukausittain sisältöjä Aava.fi-verkkosivustolle sekä sisältönostot sosiaalisen median tarpeisiin. Sisällöissä nostetaan esiin Aavan palveluita, asiantuntijoita ja lääkäreitä.
Sisällöt suunnitellaan analytiikan pohjalta ja tuotetaan hakukoneoptimoidusti, jolloin sisältöjen ja verkkosivuston löydettävyys kasvaa. Datan ja saadun asiakaspalautteen pohjalta sisällöt ovat toimivia niin liiketoiminnallisesti kuin brändimielikuvallisesti. Laadukkaasti tuotetut sisällöt ovat kasvattaneet Aavan ajanvarausten määrää.
Ensimmäiset verkkosisällöt julkaistiin toukokuussa 2018, ja jatkamme verkkosisältöjen ideointia, tuottamista ja kehittämistä yhdessä Aavan kanssa – lempeästi ja asiantuntevasti terveydestä ja hyvinvoinnista kertoen.
Yhteistyö on laajentunut myöhemmin myös Lasten ja nuorten lääkäriaseman Pikkujätin digisisältöjen tuotantoon.
Asiakkaan kokemukset
”Aller Ideasin asiantuntijoiden kanssa on ollut helppo sparrailla valittavista aiheista ja yhteistyö on ollut muutenkin joustavaa. Kirjoitetut tekstit ovat olleet hyvin kiteytettyjä ja helposti luettavia. Allerilaiset ovat hyvin pystyneet kääntämään meidän oman toimialan jargonin ymmärrettävään muotoon”, sanoo markkinointi- ja viestintäjohtaja Minna Hoffström Lääkärikeskus Aavasta.
Client
Lääkärikeskus AavaDate
05/01/2022