Lidl Suomi uudisti oman median kokonaisuutensa
Lidl Suomi halusi uudistaa oman median kokonaisuutensa monikanavaiseksi ja valitsi sisältökumppanikseen Aller Ideasin. Strateginen yhteistyö Aller Ideasin kanssa on alusta asti tähdännyt oman median viemiseen uudelle tasolle. Tuorein hankkeemme on näyttävän Liedellä-sivuston luominen.
Mistä lähdimme liikkeelle?
Strateginen sisältöyhteistyömme alkoi vuonna 2019, kun kansainväliseen Lidl-päivittäistavarakauppaketjuun kuuluva Lidl Suomi halusi rakentaa omasta mediastaan vahvan ja kaupallisesti vaikuttavan kokonaisuuden kaikkiin kanaviin.
Rakensimme yhdessä Lidlin kanssa monikanavaisen sisältöstrategian. Strategialla taattiin, että Lidlin liiketoiminnalliset tavoitteet ja rohkea bränditekeminen ohjaavat kaikkea oman median tekemistä. Teimme Liedellä-lehteen konseptiuudistuksen ja rakensimme monipuolisen digisisältökokonaisuuden.
Talvella 2021 Lidl teki päätöksen luopua Liedellä-printtilehdestä ja siirtää sisältötekeminen kokonaan digitaaliseksi.
Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?
Aller Ideas suunnitteli yhdessä Lidlin kanssa uuden, marraskuussa 2021 lanseeratun Liedellä-sivuston, jonka tarkoituksena on innostaa ja sitouttaa eri kohderyhmiä – saada heidät viihtymään Lidlin hyväntuulisessa maailmassa.
Sivustolle konseptoimissamme ja tuottamissamme hakukoneoptimoiduissa sisällöissä ruoka on isossa roolissa, mutta esiin nousevat myös Lidlin tärkeät vastuullisuusteot ja yritysviestit, tuotevalikoima, kotimaiset tuottajat sekä mielenkiintoiset tarinat, ihmiset ja ilmiöt.
Sivuston visuaalisen ilmeen Aller Ideas suunnitteli vahvasti Lidlin brändin visuaalista ilmettä hyödyntäen sellaiseksi, että se jää varmasti mieleen, erottuu kilpailijoista ja houkuttelee hengailemaan.
Liedellä-sivuston sisältötuotannon ja ylläpitämisen lisäksi digitekemiseemme kuuluu video- ja sisältötuotantoja Lidlin somekanaviin sekä reseptipankkiin.
Asiakkaan kokemukset
”Suomen kolmanneksi suurimpana ruokakauppaketjuna haluamme luonnollisesti osallistua ruoan ja kaupan ympärillä käytävään keskusteluun myös oman median kautta. Allerin huippuammattilaisten kanssa on ilo tehdä töitä! Olimme heti ensitapaamisesta alkaen samalla aaltopituudella. Vaikutuimme siitä, miten allerilaiset saivat heti kiinni siitä, mistä Lidlin brändissä on kyse. Elämänilo ja yllätyksellisyys näkyvät paitsi sisällöissä myös toimituksen tapaamisissa”, sanoo Lidl Suomen viestintäpäällikkö ja Liedellä-median päätoimittaja Pilvi-Sisko Riikonen.
”Allerin kanssa on ilo tehdä yhteistyötä! Heidän ammattitaidollaan saimme siirrettyä pidetyn asiakaslehtemme verkkoon uudelle aikakaudelle. Projekti oli osoitus Allerin vahvasta monikanavaisesta osaamisesta sekä innokkuudesta luoda täysin uutta. Tästä on mahtava jatkaa yhteistyötä Liedellä-sisältöjen parissa!” sanoo Lidlin markkinointipäällikkö Ossi Liljeström.