Topi-Keittiöille luotiin uusi Kotikirja myyntiin ja uusasiakashankintaan
Kun kiintokalustevalmistaja Topi-Keittiöt halusi tavoitella uusia asiakasryhmiä ja hioa brändimielikuvaansa, ratkaisuksi luotiin Topi Kotikirja. Visuaalinen, informatiivinen ja viihdyttävä lehden ja mallistokatalogin yhdistelmä kertoo Topin laadukkuudesta, monipuolisuudesta ja trendikkyydestä.
Mistä lähdimme liikkeelle?
Keittiöihin ja muihin kodin kiintokalusteisiin erikoistuneella Topi-Keittiöillä on vahva asema yrityksen kotiseuduilla Pohjois-Pohjanmaalla, mutta vuoden 2020 alussa Topi halusi laajentaa kohderyhmäänsä ja tavoitella erityisesti kaupunkilaisia kerrostaloasujia ja nuoria aikuisia.
Samassa yhteydessä toivottiin brändimielikuvan kirkastamista. Viestin ytimenä oli Topi-Keittiöiden laadukkuus, kotimaisuus, ajanmukaisuus sekä valikoiman monipuolisuus.
Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?
Aller Ideas konseptoi Topi-Keittiöiden liiketoiminnallisten tavoitteiden pohjalta lehden, joka on yhdistelmä katalogia ja sisustuslehteä, eli niin sanotun magalogin.
Koska toteutettavan Topi Kotikirjan haluttiin sekä inspiroivan ja kannustan keittiöremonttiin että olevan konkreettinen opas remontin toteuttamiseen ja valintojen tekemiseen, lehdessä yhdistettiin journalistiset sisällöt ja mallistojen esittely. Juuri mallistosivuilla viestittiin Topin monipuolisuudesta, ajanmukaisuutta taas korostivat visuaalisesti näyttävät trendikatsaukset.
Tavoiteltua kohderyhmää puhuteltiin Topin kohteita esittelevillä keittiöjutuilla, joissa tyytyväiset asiakkaat pääsivät ääneen. Topin asiantuntevuudesta ja kotimaisuudesta viestittiin nostamalla esille yrityksen omia keittiösuunnittelun ammattilaisia, jotka kertoivat parhaita vinkkejään keittiö- ja kiintokalusteremontteihin.
Topi Keittiökirjan toteutti Aller Ideasin sisustukseen ja kotiin erikoistunut bränditoimitus.
Asiakkaan kokemukset
”Topi-kotikirja toteutettiin Aller Ideas -tiimin kanssa tiiviillä aikataululla kuitenkin huomioiden tarpeemme sisällöntuotannosta. Kahden suunnittelupalaverin tuloksena syntyi juuri meidän tavoitteidemme mukainen kodin tilojen kalustamisen opas. Aller Ideasin asiantunteva tiimi teki hyvää työtä niin lehden visuaalisen ilmeen kuin asiantuntijatekstin tuottamisen osalta – ja lopputulos oli juuri sitä mitä halusimme.
Olemme hyödyntäneet sisältöjä useissa eri kanavissa, ja esitetilausten kautta olemme saaneet merkittävän määrän liidejä ja uusia asiakkaita. Asiakastarinat ovat helppo tapa lähestyä loppukuluttajaa.
Erityisesti reportaasin muotoon puettu yritystarinamme on myös saanut kiitosta. Juhlimmehan juuri 80-vuotista taivaltamme”, kertoo myynti- ja markkinointijohtaja Riitta Ojala-Fors.
Date
09/01/2022