Vaasan Sähkö
Vaasan Sähkön Nette-asiakaslehti uudistettiin vastaamaan paremmin energiayhtiön uutta brändimielikuvaa. Lopputuloksena oli täysin uusi lehtikonsepti, joka tarjoaa lukijoille elämään ja tulevaisuuden kotiin liittyviä ratkaisuja ja kokemuksia.

Mistä lähdimme liikkeelle?

Vaasan Sähkö halusi uudistaa Nette-asiakaslehtensä vastaamaan paremmin uutta brändimielikuvaansa palvelevana, innostavana ja intohimoisena toimijana, juuristaan ylpeänä energiayhtiönä, joka erottuu kilpailijoistaan. Nette-lehden tehtäväksi määriteltiin ennen muuta kuluttajien sitouttaminen.

Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?

Sisältöstrategiassa tarkennettiin lehden kohderyhmää, sen tarpeita ja sisältöä ohjaavia periaatteita. Aller Ideas loi täysin uuden lehtikonseptin, jonka perusideana oli tarjota lukijoille elämään ja tulevaisuuden kotiin liittyviä ratkaisuja ja kokemuksia, nostaa esiin teemoja ja puheenaiheita laajemminkin kuin energiakulmalla sekä tarjota tietoa, josta on hyötyä.

Sisältökonseptit ja ulkoasu hiottiin vastaamaan laadukasta ja kiinnostavaa aikakauslehteä, joka ymmärtää lukijan arkea, toiveita ja mahdollisuuksia.

Asiakkaan kokemukset:

”Aller Ideas oivalsi heti yhteistyön alussa, minkälaista uudistusta kaipasimme. Olemme ensimmäisestä uudistetusta numerosta alkaen kokeneet olevamme erinomaisissa käsissä. Meillä on mainio, ammattitaitoa huokuva kumppani, jonka ideat eivät lopu ja jonka käsissä asiakaslehti on saavuttanut aivan uuden tason. Tämän ovat huomanneet myös asiakkaamme, jotka antoivat uudistetulle lehdelle 4,4 pistettä viidestä mahdollisesta. Tästä kumppanista emme hevillä luovu!”

Mikaela Jussila, viestintäpäällikkö, Vaasan Sähkö

 
Kaipaako asiakaslehtesi uudistamista? Ota yhteyttä!

Tutustu myös muihin referensseihimme tästä.