
Santanderin sisällöt, viestintä ja mainonta palvelevat brändiä ja asiakkaita
Suomessa toimiva Santander Consumer Finance Oy tunnetaan erityisesti auto- ja kuluttajarahoittajana. Se on osa maailmaan suurimpiin, vakavaraisimpiin ja vastuullisimpiin kuuluvaa espanjalaista Grupo Santanderia. Santander haluaa auttaa ihmisiä ja yrityksiä toteuttamaan tavoitteitaan ja suunnitelmiaan. Tämä näkyy myös heidän sisällöissään ja viestinnässään.
Mistä lähdimme liikkeelle?
Santander Nordic valitsi kaikissa Pohjoismaissa sisältökumppanikseen Allerin paikallisen toimijan. Suomen Santanderilla tarvetta oli kuluttajia arjen tarpeissa ja suunnitelmissa auttavien ja inspiroivien verkkoartikkeleiden tekemiseen.
Myöhemmin meille avautui mahdollisuus toimia Suomen Santanderin kumppanina myös digimainonnan materiaalituotannoissa sekä osallistua viestintäkumppanuuden kilpailutukseen, jonka voitimme.
Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?
Räätälöimme Santanderin ympärille bränditiimin, jossa hoidamme asiakkuuden kaikkia kolmea polkua. Tästä saadaan synergiaetuja: osa sisältöjen, viestinnän ja bannereiden teemoista on samoja, ja brändin henki, tavoitteet ja tyyli elävät kaikissa samoina. Tieto eri polkujen tekemisistä kulkee tiimin sisällä ja asiakkaan kanssa saumattomasti, ja palavereissa pystytään yhdistelemään asioita.
Jatkuvan sisällöntuotannon aiheita ideoimme yhdessä Santanderin kanssa niin ajankohtaisista aiheista ja sesongeista, SEOn pohjalta kuin yrityksen tarjoomasta ja toiminnasta. Verkkosisältöjä hyödynnetään myös esimerkiksi uutiskirjeissä.
Viestinnässä reagoimme ajankohtaisiin asioihin ja tuotamme tutkimuksia, joita hyödynnämme esimerkiksi lehdistötiedotteissa.
Digimainonnassa tuotamme muun muassa stillejä ja animoituja display-bannereita sekä liikkuvaa mainontaa somekanaviin.
Olemme kumppanina mukana myös Santanderin pohjoismaisella tasolla: osallistumme esimerkiksi eri maiden yhteisiin suunnittelukokouksiin sisältöihin ja bannereihin liittyen sekä toimimme maakohtaisena tukena Santander Nordicin viestintätarpeissa.
”Yhteistyö on ollut helppoa ja mutkatonta. Ideas tuntee yrityksemme ja tavoitteemme hyvin sekä ymmärtää tapamme puhua asiakkaalle, joten heidän tuottamansa sisältö harvoin tarvitsee edes ensimmäistä kommenttikierrosta.”
Kaj Kiertonen, Content Marketing Manager, Santander Consumer Finance