Docrateen podcastissa syövästä keskustellaan kiertelemättä ja herkkyydellä

Mitä tavallinen nelikymppinen tietää eturauhassyövästä ja sen hoidosta? Eipä paljonkaan. Docrates Syöpäsairaala halusi muuttaa asian. Loimme tietoa, tarinoita ja tunteita yhdistävän eturauhasterveyden sisältökokonaisuuden, josta Docrates sai markkinointiviestinnän käyttöön sekä podcastin että hakukonenäkyvyyttä kasvattavaa digisisältöä.

Mistä lähdimme liikkeelle?

Eturauhassyöpä koskettaa monia suomalaisia miehiä, mutta tieto eturauhasterveydestä on yhä sangen hataralla pohjalla. Docrates Syöpäsairaala halusi kasvattaa terveystietämystä yli nelikymppisten miesten kohderyhmässä. Toiveena oli tavoittaa heidät, joita oma terveys kyllä kiinnostaa mutta joita eturauhassyöpä ei vielä kosketa henkilökohtaisesti.

Docrates halusi paitsi valistaa eturauhassyövän varhaisen toteamisen tärkeydestä, myös kertoa yksityisen syöpäsairaalan edistyksellisistä hoitomuodoista tavalla, jolla olisi potentiaalia nostaa Docrates kuluttajan top of mindiin.

Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?

Rakensimme Miehen mielessä -kattokonseptin, jossa lähestyimme eturauhasterveyttä emootiokärjellä ja terveys – ei sairaus – edellä. Halusimme, että konseptista tuotetut sisällöt vastaavat tavallisen, aikuisen miehen huolenaiheisiin ja kysymyksiin rouheasti mutta lämpimän kannustavasti. Asiantuntevuuden lisäksi sisällöt kaipasivat helposti lähestyttävän muodon ja tarkoin hiotun, herkänkin äänensävyn.

Pidimme myös mielessä, että ydinkohderyhmän lisäksi sisällöt kiinnostavat varmasti myös muita kohderyhmiä, kuten eturauhassyöpään sairastuneiden puolisoita, läheisiä sekä muita terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostuneita.

Miehen mielessä -kattokonsepti jalkautettiin kahdeksi kokonaisuudeksi. Ensisijaiseksi sisältömuodoksi valikoitui intiimi podcast-formaatti. Suunnittelimme, konseptoimme ja tuotimme kolmiosaisen Miehen mielessä -podcast-keskustelusarjan, joka julkaistiin Docrateen verkkosivuilla sekä suosituimmilla podcast-alustoilla.

Loimme lisäksi Docrateen verkkosivuille Miehen mielessä -artikkelikokonaisuuden, johon valitsimme hakukoneoptimointikärjellä kuusi erilaista näkökulmaa eturauhasen terveyteen ja miehiä askarruttaviin kysymyksiin.

Kuuntele jaksot Spotifyssa

”Tämä oli meille mieluisa projekti. Meillä oli ideat aiheista, joista Ideasin asiantuntijat jatkojalostivat ja tuottivat kohderyhmällemme sopivat sisällöt. Yhteistyömme on ollut mutkatonta ja jouhevaa. Palautteet huomioitiin ketterästi, ja olemme tyytyväisiä lopputulokseen. Sisällöt ovat toimineet hyvin ja kiinnostaneet myös suurta yleisöä, vaikka teemana syöpä on haastava”

Docrateen markkinointipäällikko Jonna Puisto

Kun haluat tuloksellisia sisältöjä ja luovia ratkaisuja, me autamme.

Edellinen
Edellinen

Yliopiston Apteekki